lördag, april 09, 2022

Sjöutsikt

 – Om jag bygger en brygga och sjösätter en liten båt, så kan vi sälja huset med sjöutsikt, konstaterade dubbelmorfar.
– Öh, hur sku vi kunna göra det? Den lilla bäcken räknas nog int som sjö precis.
– Nä, men si nu, svarade dubbelmorfar och jo, rätt hade han.


Det finns en liten insjö på åkrarna nedanför oss. Jag tror nu knappast att en brygga eller en båt får plats här. Knappast går det att simma heller och jag tycker mest synd om bonden. Hans höstsådda gröda överlever nog inte här. Konstigt nog så har inga fåglar hittat hit fast de gärna vill ha vattendrag. Tidigare gick ju svanar omkring här på skaren.

Dagens bra saker då knappt halva dagen har gått och ingen vet vad som händer härnäst:
  • Jag sov gott ända till klockan nio i morse! Skönt, ack så skönt.
  • Kunde njuta av frukosten länge tillsammans med Allers A-korsordet.
  • Och jag har dagens första tvättmaskin igång.
Nu tittar solen fram här, så jag stänger datorn och går ut en sväng.

Önskar er alla en riktigt fin lördag.


Inga kommentarer: