torsdag, mars 26, 2020

Räddad

För mej blir fritiden inte vare sig lång eller tråkig. Visserligen saknar jag socialt umgänge, men telefonsamtal och möten online fungerar riktigt bra, än så länge.

Men min fritid är nu på allvar räddad! I början av veckan fick jag ett vitt kuvert i postlådan.
Hurra Tankesport! Precis vad jag behöver just nu!

Innehållet i kuvertet var Mästarkryss nr 2 2020. Och ni ser "Geniala korsord för dig som vill ha något att bita i"! Ja, tack, precis det behövs. Något som får mej att skärpa min hjärna till det yttersta! Något som får mej att fokusera på annat. Hjärngymnastik är alltid bra.

Idag har jag till min stora glädje kunnat hjälpa per telefon en dam i nöd. Så glad att det fungerade och att jag klarade av rådgivningen på distans. 

Småningom ska jag söka mig till sängen, men först ska jag fylla i lite blanketter.
Ha det bra och håll er friska!

Inga kommentarer: