fredag, november 20, 2020

Ännu en halsduk

För två veckor sedan fick jag barnhalsduk nummer två färdig. Egentligen var det tänkt att dockan skulle få en halsduk till. Ja alltså det finns ju flera dockor hos M, inte bara den där ena.

Jag började alltså med ett klarrött restgarn.
– Till vem är det där, frågade dubbelmorfar.
– Till dockan förstås, svarade jag mäkta förvånad.
– Nä, det går inte ser du inte hur bred den blir?
– Men...
– Nä, A måste ju också få en halsduk.
– Tycker du det, svarade jag och ändrade tvärt mina stickplaner. Grävde lite i restgarner och gamla loppisfynd, för jag ville ju ha mjuka garner, inget stickigt och hårt runt halsen.

Modell: Randig halsduk i rätstickning
Garn: Sunshine (Bellanet), Toyhit från Schoeller+Stahl och rött restgarn i ylleblandning.
Åtgång: 52 g
Stickor: Nr 3½

Det där persikofärgade garnet är ett loppisfynd från år 2010, så det var nog på tiden att det kommer till användning.

– Det blir ju en trasmatta, utropade dubbelmorfar då han fick syn på min fina randning.
– Höpö, höpö, svarade jag.

Vet inte hur det går med leksakerna i den här halsduken. M använder inte sin halsduk. Det gör modern och A äter upp leksakerna.

Det blir en del att fästa då man randar själv.

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fortsättning på fredagskvällen!





Inga kommentarer: