torsdag, november 19, 2020

Läsglädje

Igår blev ni utan blogginlägg och det för att jag hade veckans längsta arbetsdag från klockan 10 - 20.45. Visserligen hade jag lite håltimmar, men då var det mat som gällde och att förflytta sig från stan till kursplatsen i norra grannkommunen. 

Summa sumarum, så var jag sent hemma igår kväll och orkade helt enkelt inte öppna datorn och börja skriva någonting. Dessutom hade den här tidningen landat i postlådan och krävde min uppmärksamhet.

Dubbelmorfar var mycket sur:
Det kom ju redan en tidning. Du kan inte behöva så många. Du måste säga upp prenumerationen.
– Men...
– Du hinner ju aldrig göra någonting från dom där tidningarna ändå.
– Men jag blir ju snart ledig och då...
– Tror du ja, men du kommer säkert att tacka ja till något jobb, för så gör du alltid.
– Nä, int gör jag så, suckade jag och tänkte att dubbelmorfar känner mej alltför väl. Och nja, nej inte tror jag att jag nu omedelbart gör någonting från den här tidningen. Men pärmbilden är superfin om ni frågar mej, och då handlar det både om tröjan och katten!

Och idag kom det en 44 sidors tidning i postlådan!
Heja, heja Nya Östis!

Nu hoppas jag att ni inte har blåst bort och att ni har tillgång till el. Det har jag och Lisa-stormen verkar ha lugnat sig en aning.
Jag hoppas också att ni har uppmärksammat internationella mansdagen idag. Grattis alla män!

Inga kommentarer: