tisdag, november 24, 2020

Lösglädje

Det är inte enbart läsglädje, som dyker upp från vår postlåda. Nej, igår dök den här tidningen upp:

Rena rama lösglädjen! Men visst ser den där Bob Dylan på pärmbilden lite småskum ut?

Idag på eftermiddagen, efter distanskursen, var jag iväg på lite ärenden med dubbelmorfar och då passade jag på att förse mej med behövliga verktyg för lösglädjen.
Och nu köpte jag också påfyllnadspatroner och förstås i den lila färgen. Och där bakom skymtar det tydligt fram att jag lyckades lösa Allers A-korsord, som har fem ugglor i svårighetsgrad. Jippii! Och så har jag igen lärt mej en hel del nytt på köpet. Korsord är härligt.

Idag var postlådan tom, för våra postiljoner delar inte ut någonting på tisdag. Konstigt, inte sant? Förr när vägarna var knappt farbara kom nog posten fram i ur och skur.

Nu ska jag skriva lite e-post och sen krypa ner mellan lakanen. Idag är det en månad kvar till julafton och jag hoppas verkligen att jag får fira den med barn och barnbarn.


Inga kommentarer: