söndag, november 22, 2020

Tiofalt igen

Det är det jag alltid har sagt: Det lönar sig att vara snäll.
Och det fastän inte julgubben lär ska komma alls på besök i år. Det har sin sidor. Å ena sidan behöver man inte skura bakom spisen och kylskåpet precis till julafton. Inte för att våra julgubbar någonsin har kollat om och hur vi har städat.
Å andra sidan, det blir ju inga julklappar om julgubben inte kommer, eller hur? Lite trist om man måste köpa dem själv, för överraskningsmomentet uteblir. Men också den här saken har två sidor man behöver inte oroa sig för att man blir besviken, för man har valt julklappen alldeles själv! Jippii! Om man alltså ids göra det, alltså köpa någonting åt sig själv... Till någon affär vågar man väl knappast gå? Och vad ska man sedan ge åt sig själv när man enligt dubbelmorfar redan har allt? Garn, stickor, böcker? Men aja, baja, inte köpa mera garn, inte köpa mera böcker... men hej, några korsordspennor kan jag väl få köpa? De är ju små och nyttiga. Fast nu borde jag nog börja försöka köpa de där fyllnadspatronerna istället och inte alltid nya pennor...

Nu hamnade jag på ett sidospår, ursäkta. Men alltså, i onsdags för två veckor sedan gav jag ett munskydd åt en av kursdeltagarna. Nu i onsdags returnerade han det tiofalt!

 

Jag fick alltså en låda med tio stycken i. Och det var bra, för jag fick ge bort ett munskydd i onsdags igen. Jag hade inte räknat med att få nya istället, så TACK det var ytterst vänligt. Jag har faktiskt alltid med mej ett par extra munskydd i handväskan. Helt nödvändigt i dessa tider

Som sagt, det lönar sig att vara snäll.

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan.
Själv ska jag nu slutföra mitt arbete här på datorn, innan det är dags för kvällste och skorpor...

Inga kommentarer: