söndag, november 29, 2020

Hälsosamt?

Hos oss är här just nu inte så där särskilt lillajulsaktigt. Lite ljus, som ingen har tänt och någon enstaka liten juldekoration. Till kvällen ska jag dock försöka få fatt på adventsljusstaken och få det första ljuset tänt. I mitt Instagramflöde har jag sett hur alla andra dekorerat fint, ätit tomtegröt osv. Men som sagt, här har det inte varit aktuellt.

Jag har suttit hela förmiddagen och förberett tisdagens distanslektioner och ska nog snart överge datorn för att hinna med ens lite stickning. Diskmaskinen fick jag på i morse, så det får väl räcka med hushållsarbete för idag... kanske... mat finns färdigt i kylskåpet men ingen vet när dubbelmorfar kommer hem. Så få se om det alls blir någon gemensam söndagsmiddag!

Den här är det väl hälsosamt att smaska på? Mörk choklad och inget socker tillsatt. Och det bästa av allt, den här får vara i fred för dubbelmorfar, för han gillar inte mörk choklad.

Önskar er alla en riktigt fridfull adventskväll!


Inga kommentarer: