torsdag, november 12, 2020

Dockbesök

Idag har vi haft kärt besök här i huset. På morgonen knackade det på dörren och in stegade M med sin docka. Efter kom lillasyster A med en jättestor panda i famnen och sist kom modern bärandes på massor med kassar.

Fia, som nu är omdöpt till Fia-Pia, fick besök av Dockan.

Vi hade fullt sjå med M att sköta om våra dockor. De skulle matas, vaggas och nattas och så började allting om på nytt då de vaknade från sin tupplur. M hade med en skötväska till sin Docka. Jag märker nu att det är mycket utrustning, som min docka kommer att behöva.

Det var härligt att träffa flickorna igen efter så lång tid. Märker att jag har saknat dem riktigt mycket. Tur att jag hade ledig förmiddag idag.

När jag kom hem från jobbet väntade en glad överraskning på matbordet:
Äntligen, äntligen kom den svenska versionen ut av Novitas vintertidning, som jag har sett flimra förbi i det sociala flödet! Jag kommer dock att avhålla mej från att starta något nytt projekt. Måste få färdigt mina ofärdiga först, eller nåja, kanske inte alla, men åtminstone några...

Idag fick jag också reda på hur det har gått med den randiga halsduken. Det är modern, som använder den. M vill inte ha den. Lilla A är inne i en bitperiod, så hon biter bort alla leksaker. Håhåjaa...
Nå, bra om halsduken, trots allt kommer till användning.


Inga kommentarer: