tisdag, november 10, 2020

Tillökning

Vi har fått tillökning i familjen! Igår kom nämligen dubbelmorfar hem med en

baby...

... docka. Han är en så klok man att han förstår att jag behöver någon att prova på om jag ska kunna åstadkomma några som helst dockkläder. I natt kom jag på att hon ska heta Fia. Dubbelmorfar protesterade lite grann. Han tycker förstås att det är en pojkdocka. Svårt att avgöra eftersom Fia är helt utan könsorgan. Hon kan både skratta och gråta då man trycker på hennes mage. Nu blir det bråttom här i huset om vi ska hinna utrusta henne innan barnbarnen kommer på besök.

Dubbelmorfar är snäll, för jag fick också...

... Nasse. Min första Nasse, som är större än den här, försvann ju hem med M i februari förra året. Sen dess har han råkat ut för allt möjligt, den stackaren. Han har bland annat blivit prickig. Undrar om det beror på röda hund eller på ovarsam framfart med tuschpenna?
Hur som helst, det här är min Nasse och ingens annan. Och han ska bo här hos oss, så det så!



Inga kommentarer: