lördag, november 21, 2020

Ett litet början

 – Det där är nog för litet, sa dubbelmorfar åt mej igår kväll då han kastade ett litet getöga på mej och min hobby.
– Va, hurså? Är det för litet?
– Jo, int får L på de där sockorna int.
– Men int e de åt henne ju. Hon har beställt dem, men...
– Aj, de är åt dockan.
– Nej, nej, de ska bli sockor åt små fötter, men hur ska jag veta hur små de fötterna är?
– Du kan ju alltid prova på din docka.
– Men e de säkert att hennes fötter är i babystorlek?

– Det blir nog bra, försökte dubbelmorfar trösta. Men jag är tveksam...

Visst ser den på tok för liten ut? Garnet är tunt, så jag ska kanske sticka det dubbelt istället? Oj nej, oj nej.

Lade ni förresten märke till att jag inte sade ett dyft igår om att vi fick vår första snö. Och det ligger faktiskt lite kvar än idag!

Och inget sade jag heller om barnkonventionens dag. Men det att jag lade upp en mini-sockstickning visar att jag ändå tänkte på barnen. Borde barnbarnen ha fått en present igår, dagen till ära? Det tyckte i alla fall deras äldsta morbror. Han var sur då jag inte hade stickat något åt dockorna!

Önskar er alla en skön fortsättning på lördagen. 
Själv ska jag sticka färdigt minisockan och sedan se om jag testar en socka i dubbelt garn. Oj, oj, oj, när ska jag nu bli färdig?


Inga kommentarer: