onsdag, april 14, 2021

På jakt efter...

 ... mitt gröna sockgarnsnystan. Har ni händelsevis mött det? Jag skulle behöva det nu för att kunna avsluta socka nummer ett i mitt nuvarande projekt. Dessvärre har jag endast ett grönt nystan, för det är nu inte riktigt min färg. Och just därför är det nog inte heller läge att köpa ett nytt nystan.

Vårsolen är förrädisk. Tidigare i kväll var jag ute en sväng, men alldeles för lätt klädd, så nu fryser jag. Brrr! Måste ta på mej yllesockor, då blir det varmt och skönt igen.

Ni som (kan lite finska och) vill ha er ett gott skratt, ska kolla på de roliga felsägningar svenska yle listade idag. Det är kul med två språk!

Eftersom det är onsdag idag, så serverar jag här dagens frukostbild:

Idag var det gårdagens middagsrester som gällde. Inget matsvinn här inte. Riktigt gott och mättande.


Inga kommentarer: