tisdag, april 06, 2021

Sockor åt dockan

Påsken är över och här har vi haft stormbyar med snö idag. Skönt innesittarväder och jag har lyckats med att hålla dagens tidtabell. Jag har alltså stängt arbetsdatorn klockan 16. Framsteg på arbetsfronten med andra ord. Det gäller bara att glömma allt som ännu är ogjort och tänka på att det är en ny dag i morgon.

I söndags fick jag färdigt stickat ett par sockor till en annan docka, alltså mitt beställningsjobb.

Garn: Restgarn, Aurora 7-bröder från Novita
Åtgång: 26 g
Stickor: Nr 3½
Virknål: Nr 3½

Också de här sockorna sitter perfekt på dockfoten. Snörena kunde vara lite längre. Men man kan ta bort dem helt och hållet eller ersätta dem med andra band.

Nu vill jag småningom börja göra annat och lite större jobb, men först ska jag virka lite.


Inga kommentarer: