lördag, april 24, 2021

Sockor åt dockan, igen

Brrr, jag var just ute ett varv, men det började regna så jag fick spurta in tillbaka.

I morse steg jag upp redan klockan sex. Inte klokt med tanke på att det är lördag idag och sovmorgon. Men jag var så på G, alltså på gång, för idag är jag ensam hemma! Så skönt att bara få rå om mej själv. Om ni tror att jag den första tiden enbart vandrade runt utan att kunna koncentrera mej på någonting alls, så då tror ni helt rätt. 

Det tog sin lilla tid innan jag blev någorlunda strukturerad och fick gjort det jag skulle på datorn. Disken har jag också tagit hand om, men nu får det nog vara slut på hushållssysslorna för min del. Bara jag är färdig här sätter jag mej ner och virkar, så det så. Lite måste jag få njuta, eller hur?

Garn: Restgarn, 7-bröder från Novita
Åtgång: 28 g
Stickor: Nr 3½
Virknål:

De här docksockorna har jag hunnit få färdiga. Använde samma mönster, som på de förra docksockorna. Även om det går lite garn åt, så är det här ändå ett bra restgarnsprojekt. Här har jag använt hela tre olika små restgarnsnystan. Duktigt, inte sant?

Nu önskar jag er alla en riktigt skön lördagskväll!


Inga kommentarer: