söndag, april 25, 2021

Den stora vandringen

Igår var jag ju ensam hemma och det var riktigt, riktigt skönt. Visst saknade jag småflickorna, men ibland behöver man få vara lite för sig själv för att liksom komma ikapp.
Jag hade dock herrbesök här igår! Men lugn, bara lugn, det var minstingen som tittade in och vänligt frågade om jag behöver någonting. Dubbelmorfar hade förstås åkt iväg med min Adam plåtlåda.

Jag fick av modern veta att grodsockorna passade på lilla A:s fot. Nåja, lilla och lilla, hon har vuxit så det knakar och utvecklingen galopperar. Idag talade jag i telefon med henne och för varje dag blir det lättare att förstå vad hon säger.

På Arenan har man kunnat följa med Den stora älgvandringen 2021 live. Det är långsam tv och inte förrän idag har jag sett älgar där.

Dubbelmorfar påstod att han har sett den stora älgvandringen i verkliga livet i grannbyn. Höpö, höpö, sa jag när han drog fram bildbeviset. Han hade skojat med mej. Det här är ju alldeles klart och tydligt rådjur.

Nu önskar jag er alla en riktigt bra start på den nya veckan.


Inga kommentarer: