onsdag, april 28, 2021

Bamsebulle

För att fortsätta där jag slutade igår, jag är fortfarande alldeles råddig i bollen! I morse då jag skulle delta i jobbmöte via Teams, så försvann plötsligt internetkontakten. PANIK! Total panik. Ingen annan vettig tanke i huvudet än att nu anropar jag äldsta ättelägget, som omedelbums får komma och fixa till nätkontakten.

Innan jag skred till åtgärder, satte jag mej dock lugnt ner och andades ut och in några gånger. Plötsligt såg jag att jag hade dragit ut kontakten till routern och satt i kontakten till telefonladdaren istället. Alltså hur snurrig kan jag bli egentligen? Fort ut med telefonladdaren och i med routerns kontakt och allting var igen frid och fröjd. Och tur att jag inte anropade mitt datastöd!

Långt efteråt slog det mej att jag skulle bra ha kunnat delta i mötet via smarttelefonen också. Visserligen lite obekvämt, men det skulle ha fungerat.

Idag har jag då äntligen klarat av mammografin. Sedan har jag jagat ett paket runt stan. Det borde ha varit på ett ställe, men fanns inte där. Jag såg redan för min inre syn hur paketet aldrig nånsin skulle nå mej. MEN superfin kundservice på Suurkirppis, som ringde runt och spårade mitt paket, eller nåja, paket och paket, det var egentligen en påse. Den fanns på en hylla i R-kiosken, så dit skyndade jag iväg. Det lustiga var att jag faktiskt misstänkte att e-postmeddelandet om påsens ankomst var ett bluffmejl. Nå, det ordnade upp sig till all tur. Skönt.

Eftersom det är onsdag idag, för ett ögonblick, så trodde jag faktiskt att det var torsdag idag och var högeligen förvånad över att tidningen inte kom i postlådan, så kommer här veckans frukostbild:

Man överlever inte på enbart havregrynsgröt, så jag lyxade till det med en bamsebulle från Hardom Bröd. Om ni tror att jag orkade med hela bullen, så glöm det, jag delade den i två. Kanske inte så ekonomiskt av bageriet att göra så att en bulle räcker till två personer?
Från och med i morgon säljer de sina goda munkringar. Mums! Dubbelmorfar säger dock att vi inte ska ha sådana, att de inte är bra för vår hälsa. Hmmm... undrar vad jag ska göra med mjöden då?


Inga kommentarer: