torsdag, april 15, 2021

Lite förvirrad

 Klockan 10.12 ringde telefonen idag:
– Var är du? Kommer du till mötet?
Jösses, hade totalt glömt bort dagens viktiga planeringsmöte. Nu är jag nog lite förvirrad, eller nåja, inte så lite heller. Tur att mötet var på distans så jag inte behövde stressa iväg med bilen nånstans. Tänk förresten, så mycket vi sparar på miljön och på vår tid med att inte längre behöva köra långa sträckor för att delta i möten. Jippii! Någon nytta med covid-19 har vi i alla fall.

Hur som helst, mötet gick bra, även om nu förvirringen suttit i nästan hela dagen då jag suttit framför datorn och har försökt vara organiserad. Någorlunda organiserad är jag nog, för nu har jag fått in datorkurserna i systemet. Vet dock inte om det är bra kurser eller dåliga, om de ska vara på dan eller kvällen, långa eller korta osv. osv. Få se, jag har en hel del timmar ännu, som måste planeras, måste bara först få ordning på kalendern, så det inte blir dubbelbokningar.

Hittade inget grönt garnnystan igår och stickade inget heller, för vi fick överraskande nog kvällsgäster. Riktigt, riktigt skoj med kvällste i gott sällskap.

Och på tal om grönt...

... den här damp ner i postlådan idag tillsammans med Tidningen. Få se vad den här alldeles för gröna (i mina ögon) mönstertidningen innehåller. Men först ska jag gräva efter det där gröna garnnystanet, sedan ta hand om middagsdisken och därefter...
Huh! Hur kan det finnas så mycket att göra hela tiden?



Inga kommentarer: