lördag, februari 02, 2019

En liten halsduk

Äntligen! Idag fick jag äntligen, äntligen ett projekt färdigt! Det har legat i påse ända sedan sommaren år 2012. Tala om att sticka långsamt.

Garn: Baby Trunte från Hjertegarn
Åtgång: 52 g
Stickor: Nr 3½

Ljuvligt mjukt garn och trevligt mönster, effektfullt och enkelt. Sådant gillar jag, men ändå fick det här projektet ligga till sig alltför länge. Nu har jag dock en UFO ur världen, så då får jag börja på ett nytt projekt imorgon, inte sant?

Gissa vem som fick halsduken? Nå förstås lilla M, som vi hade glädjen att vara barnvakter åt idag. vi hade riktigt trevligt då vi var ute med pulkan på förmiddagen. Jag hade tänkt att vi skulle ha hunnit baka en kaka också, men att vila mitt på dagen tar så mycket tid att man inte hinner med alltför mycket extra program. Idag prioriterade vi utevistelsen.


Inga kommentarer: