torsdag, maj 05, 2022

Nya titlar

Kära vänner, idag är jag omtumlad, lättad och framförallt rusig av lycka. 

Undertecknad och dubbelmorfar har fått nya titlar idag! Vi har blivit farmor och farfar till en underbar liten flicka. Tyvärr får vi inte besöka henne på grund av sjukhusets coronarestriktioner, men huvudsaken att allt gick bra och att mamman, babyn och pappan mår bra.

Men nu är den stora frågan, vad ska dubbelmorfar härefter kallas? Moffafa? Eller kanske bäst att återgå till mannen i mitt liv? Eller ska han heta far i huset? Eller "den där karln"? Eller Gullet? Älskling? Raring? Bisin?
Vad föreslår ni?

Och nu vet ni, nu kan ni nog glömma allt annat än babystickning. Inget krattande, inget städande och inget fönstertvättande! Måste ju sätta racerfart på stickorna och jag som gillar att sticka låååångsamt. Hur ska detta sluta?

Dagens bra saker:
  • Den nya familjemedlemmen

  • Kunde njuta av en långsam frukost med Allers kryss.

  • Har tillbringat hela dagen tillsammans med, hmmm, ja, vad ska han nu heta? Min gubbe!

  • Har fått kela med ett lamm och leka med en hund, som var en hejare på att fånga boll.

  • Var ute hela förmiddagen.

  • Har fått träffa ett trevligt och engagerat par på en ekogård.

  • Har ätit lunch ute i östra stadsdelen.

  • Kunde gratulera den yngsta till att ha blivit farbror då vi sågs i stora varuhuset i stan.

  • Kommer att kunna sova lugnt i natt då jag inte längre behöver oroa mej över födseln av det nya barnbarnet.
Nu får ni ha en riktigt skön fortsättning på torsdagskvällen!


Inga kommentarer: