söndag, maj 01, 2022

Heimlaga är bäst

Hoppas att ni hade en riktigt skön valborgsmässoafton. Här hos oss satte jag mej lugnt ner i gungstolen med lite cider och ostbågar. Jag såg på sista delen av en av semifinalerna i världsmästerskapet i Snooker tillsammans med dubbelmorfar. Så långt kan jag liksom sträcka mitt sportintresse, men där tar det sen också slut. 

Jag hade nog tänkt sticka lite igår kväll, men jag liksom inte orkade. Jag brinner av iver att få börja på det där nya projektet, men jag borde få undan lite annat istället, så i morse bredde jag igen ut mej på matbordet:

– Va håller du riktigt på med, frågade dubbelmorfar sömndrucket då han äntligen steg upp.
– Stickar sockor ser du väl, svarade jag glatt.
– Men det är ju två olika.
– Jo, jag behöver lite variation, försvarade jag mej och var stort imponerad över att dubbelmorfar upptäckte att det var två olika. Han å sin sida skakade på huvudet och mumlade något om galna fruntimmer. Som sagt, det där med galenskapen råder det inget tvivel om! Det bevisade jag ju redan med det där paketet.

Dagens bra saker:

  • Vi var bjudna till grannbyn på heimlaga munkar...

    ... och mjöd idag på eftermiddagen.

  • Umgänge i trevligt sällskap med mycket skratt.

  • Smörgåstårta till frukost är rena rama lyxen!

    Och säkert också hälsosamt, för se nu, här finns förutom skinkan också salladsblad, gurka, tomat och paprika. Mums!
    Tack till dottern som skickade med av godsakerna igår.

  • Och som sagt, heimlaga är bäst, för se så fin tvål vi fick idag från grannbyn:

    Stort TACK till L för den fina tvålen.

    Och ifall ni funderar, heimlaga = hemgjord.
Önskar er en fin ny vecka!

Inga kommentarer: