torsdag, maj 26, 2022

På barnfest utan barn

Alltså, jodå det var fullt av barn på barnfesten, som jag besökte idag på förmiddagen. Men jag hade inget barn med mej. Skulle ha varit kul att ha med barnbarnen, men... å andra sidan, så hade jag ju faktiskt ett uppdrag!

Den gulliga hoppekossan var i flitig användning. Här har den landat på mulen. En sån där färggrann tusenfoting skulle inte alls vara illa att ha. Kanske jag kunde virka en åt mej? Vet ni av något bra mönster, så hojta till, tack.

Så här duktigt har dagisgruppen Igelkottarna handarbetat. Fint hantverk. Hoppas att ivern och kreativiteten håller i sig.

Bra saker idag:
  • Träffade många trevliga människor i den bästa stadsdelen, bland annat min föräldralediga kollega och hennes döttrar samt min före detta chef från mitt förra yrkesliv.

  • Jag fick plättar och jordgubbssylt innan jag åkte hem igen. Mums!

  • Jag hann glädja tre karlar idag!

    Jag bakade vårens första rabarberpaj. Den här är knäckig och supergod med både sirap och grädde i "smulet".

    Och pajen serverades förstås med vaniljglass, vad annat!

  • Fick alltså yngsta sonen på snabbvisit då jag lockade med rabarberpaj och glass. Hur var det nu? Vägen till mannens hjärta går via magen! 😊
    Med tanke på att hela pajen försvann i gubben mins, äldsta sonens och yngsta sonens magar i ett nafs, så måste jag ju nog ha lyckats, eller vad tror ni?

  • Hade en trevlig eftermiddag i Wårkulla hembygdsgård och träffade också där idel trevliga människor, bland annat stickväninnan B. Tur att våra män inte vet vad vi planerar! Vänta bara!

  • Jag behövde inte laga mat idag. Vi levde på rester från kylskåpet. Tjohoo!

  • Ett stilla regn har glatt oss nästan hela dagen! Naturen tackar, likaså jag, som lugnt mellan mina uppdrag har kunnat sitta inne med Allers A-korsord utan att få dåligt samvete, för att jag håller på med utearbete.
Ha det riktigt bra!


Inga kommentarer: