onsdag, mars 16, 2022

Våra gäster

– Här får du till din kvällsblogg, sa dubbelmorfar för en stund sen och slängde sin gamla kamera och laddningskabeln här på mitt databord.
Jag suckade lite grann mitt uppe i kursplaneringen, som är ett svårt pussel, för det finns 7 dagar i veckan och 24 timmar per dygn. Jag vill gärna ha lediga dagar och jag måste planera in restid mellan de tre östnyländska medborgarinstituten. Och den restiden ska hålla i alla väder, så var och hur ska kurserna placeras?

Nå, jag fick ju snällt lov att avbryta jobbet och bra så, för jag har lovat mej själv att inte jobba efter klockan 16! Ha, förutom då när jag har kvällskurs förstås och det har jag nu just tre gånger i veckan och det räcker så bra.

Benämningen kvällsblogg vet jag nu sen inte riktigt heller med. Inläggen kommer ju lite hipp som happ under dagens lopp beroende på hur mitt dagsprogram ser ut och när jag har tid. Visst är det ändå snällt att han fotar åt oss, inte sant?

Det är redan ett tag sen vi första gången såg och hörde de här ståtliga fåglarna. Varför de heter sångsvanar har jag svårt att förstå. De låter mer som trumpetsvanar, inte sant?
I morse gästade de oss här nedanför huset. Och nej, ifall ni undrar, det där inte vår lada. Det är "grannens" tvärs över åkrarna.
Ajjo, och tack till dubbelmorfar för fotot.

Ha nu en skön onsdagskväll.
Själv ska jag ännu dubbelkolla förberedelserna inför morgondagens kurs!


Inga kommentarer: