fredag, februari 28, 2014

Köpgalen?

Köpgalen, jag? Nääe, men galen ja.
Ändå så har jag inom loppet av en knapp vecka lyckats samla på mig ett halvt kilo garn. Oj, vad det låter mycket, det är ju bara 500 gram!

Ingen fara dock, 200 gram  är redan uppstickat och 100 gram reserverat för sockstickning, sååå...
Förra onsdagen, då jag hade sportlov, var jag iväg med mamma till Robin Hood. Hon köpte tre nystan Naava-garn åt mig.

Igår var jag på nytt till Robin Hood på väg hem från grannstaden. Den här gången tillsammans med far i huset. Jag passade på att plocka åt mig två nystan med lilafärgat Nalle Taika-garn. Och den här gången betalade jag alldeles själv. Och hela vägen till kassan morrade far i huset. Inget av mina honungslena argument hjälpte. Till saken hör ju att jag faktiskt INTE alls har handlat garn på tre månader. Så visst har jag varit en ytterst duktig garnoman? Inte fyndat ett endaste nystan från januarireorna. Och som sagt, snart är de här nystanen slut och för mig är det dags att ta itu med allt som ligger halvfärdigt. Men emellanåt måste man ju bara få bekanta sig med nya garnsorter och färger, inte sant?

Från och med i onsdag blir det en sex veckors ekofastekur för mig. Har lovat att handla mindre och det kommer att gå hur bra som helst. Dessutom kommer jag förstås att återanvända, sortera, spara på vatten och el. Men det är ju sådant som jag ju gör ändå alla dagar, så...

2 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

Hej igen! Det var en vacker färg på garnet. Har precis stickat klart en syrenfärgad mössa med virkad ros till. Vädret har inte varit vintrigt men någon dag kanske jag behöver den. Garnoman! Ett nytt ord som jag kan ta till mig.
Trevlig helg!

Inge sa...

Tack, önskar även dig en skön helg!