torsdag, maj 18, 2006

Nytt projekt på...

...gångIdag påbörjade jag en ny sjal med garnet Soft Mohair (Sandnes kvalitet). Enbart rätstickning och så en liten "spindel" lite här och var. På 10:ans stickor borde det gå fort, hoppas jag åtminstone. På bilden syns snibben och första "spindeln". Den här gången har jag inte ens stickat en provlapp! Jag har inte andra stickor än 10:ans rundsticka och sedan nr 15. Finns liksom inte mycket att välja på då. Sjalar är trevliga att sticka för man behöver inte sömma sidor och axlar och ärmar sedan! Endast fixa lite fransar. Färgen är spännande i lila nyanser med grått och blått och gult. Skall försöka vika hela morgondagen för stickning! Fast det är ju en utopi. Hungriga karlar måste få sitt och smutstvätten försvinner inte heller och blir ren huxflux! :-)

Igår hade vi mumsigt glasskalas Erik-dagen till ära. Idag skall vi då gratulera farfar Erik. Det blir tårta igen! :-)

Mina novemberkaktusar har fått spader:
De skall väl inte blomma nu heller? Vad skall jag ha för ögonfröjd i november och december då?

Jag har idag mottagit en mycket vacker muta:
Ögonfröjd för hela sommaren, blott jag kommer ihåg att rädda den undan våra frostkalla nätter. I gengäld har jag dyrt och heligt lovat att sticka en tröja åt svägerskan. Hon väljer mönster och garn själv. Få se vad det kan bli för spännande. Nästa vecka skall jag dock fixa en virkad present, så allt annat i handarbetsväg får träda i bakgrunden.

Lillus tycker matte är tråkig som bara donar och donar. Lillus tuggar frustrerat på gräs istället!

Inga kommentarer: