fredag, maj 19, 2006

"Varför stickar du...

... inte sockor?" frågade min svägerska igår medan hon febrilt bläddrade i mina mönstertidningar på jakt efter en snygg jumpermodell. Ja, varför gör jag inte det kan man fråga sig. Jo, för att jag besitter viss självkännedom och vet att efter 1½ socka tappar jag intresset. Tänk liksom att sticka 2 likadana! Fast jag kanske skall sticka 2 olika sockor som ett par istället? Jag börjar ju faktiskt med ärmarna när jag stickar jumprar och jag stickar bägge tillika. Jag vill inte ha ofärdiga projekt liggande och tynga på samvetet. Trots min försiktighet hittade jag ändå i lilla stickkorgenett ofärdigt projektdär just precis ärmarna saknas. Suck! Projektet har snart tio år på nacken och borde nog slutföras. Det kan väl inte ta alltför lång tid med två par ärmar, ena axelsömmen är ju redan sydd!

Att hålla tassarna hårt, hårt, först för hockeylejonen och sedan för Lordi tog hårt på Lillus igår. Lättad och glad för att bägge gick vidare fick hon sova ut imorse.

Inga kommentarer: