lördag, juni 07, 2008

Färdig

Äntligen är mitt gråa projekt som påbörjades 3.12.2007 färdigt. Redan vid starten förutspådde jag att det skulle ta till midsommaren innan jag skulle vara färdig. Kusligt att bli sannspådd!
Nå, egentligen skulle det ha blivit en födelsedagspresent, men jag fick vänta alltför länge på monteringsskivan. Igår fick jag äntligen de fyra knapparna isydda. Nu gäller det bara att vänta på att dottern skall komma hem från sin resa så att jag kan förära henne gåvan. När hon provade tröjan förra veckoslutet passade den precis till hennes kortkorta jeanskjol.
Garnet är Soft Mohair från Sandnes och stickor nummer 7. Spets- och slätstickning. Mönstret fanns i tidningen Moda nr 6/2005 modell 42 s. 47. Så sent som på Luciadagen 2007 såg jag den uppstickad i Garnhuset i Borgå.
Bakstyckets spetsstickning:

Inga kommentarer: