måndag, april 04, 2011

Dödskallesockor

Oj, har alldeles glömt att berätta att även de här sockorna fick jag färdiga i mars månad. Och det var minsann på tiden för jag hade börjat med dem den 25.12.2010. Tror ni att det finns nån sorts sockmagnet i min stickkorg, som drar till sig den andra sockan när den är halvfärdig och gör att hela projektet blir liggandes onödigt länge? Måste nog undersöka min stickkorg. Är ganska säker på att ni inte alls har en sådan. :)
Modell: Dödskallen är från en internetsida, som tyvärr inte finns längre, men själva sockan är stickad enligt mitt vanliga mönster från 7-bröders garnbanderoll.
Garn: 7-bröder från Novita
Åtgång: Vit 6 g och mörkblå 130 g = 136 g
Stickor: Strumpstickor nr 4

Kommentar: Figuren var besvärlig, borde kanske ha sytt den på efteråt istället för att sticka den. Som ni ser har jag vänt den så att man skall veta skillnad på höger och vänster. :)

Inga kommentarer: