Redan för en och en halv vecka sedan blev det rosa fluffet färdigt stickat.
Stickad drömmjuk jumper
Start: 03.05.2026
Färdig: 14.06.2026
Garn: Ingenua från Katia
Designer: Outi Markkanen/Noon knit
Jösses, det här var svårstickat med tunt garn och grova stickor. Det blev inte så snyggt, som jag skulle ha velat. Men en underbart lätt och fluffig tröja. Dottern köpte garnet och fick mönstret på köpet. Nu borde jag bara få tröjan levererad till västra grannstaden. Jag skickar med de 2 gram garn som blev över. Kan vara bra att ha ifall dottern river hål i tröjan. Garnåtgången var otroligt precis uträknad.
Och ser ni, träningsmattan från Biltema kom genast i nyttoanvändning. En riktigt bra investering alltså.
Och ser ni, träningsmattan från Biltema kom genast i nyttoanvändning. En riktigt bra investering alltså.
Mitt jyjy-26 gick i stöpet. Jag hann inte få alla påbörjade projekt färdiga i tid. Så går det då man har för många på en gång. Ja, och dessutom stickar mera bakåt än framåt.
Igår kunde jag ändå till min stora glädje blocka det här lilla projektet. Kan ni gissa vad det ska bli?
Nu är det dags för mej att kolla lite i hobbyrummet ifall jag skulle hitta ett lämpligt projekt att ta med till dagens stickträff. Jag är inte särskilt pigg på att sticka bakåt igen. Ja, och så borde jag nog börja få mina alster färdiga nån gång, inte sant? Det är inte roligt att ha en massa påbörjade och halvfärdiga projekt när jag vill börja på nya.
Önskar er alla en bra fortsättning på onsdagen. Här hos oss regnar det, men det stör inte mej så mycket. Skönare det här än brännande sol och 40 graders hetta.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar