torsdag, augusti 03, 2006

Bråda tider har...

... det varit. Konfirmationen är över och allt gick bra. Skönt!Min lillsyrra fixade så vackra servietter att ingen riktigt vågade använda dem...
Vi hade inte ens så fint porslin i huset!

På stickfronten har det varit mycket lugnt. Inte en maska har åstadkommits sedan midsommarveckan. Min väninna tröstade mig i juli och sade att man måste nog ta semester också från sina hobbies...
Småningom börjar dock inspirationen vakna. I tisdags dimpade nämligen
Suuri Käsityölehti nr 8/06 i postlådan. Och jösses säger jag bara, för nu kan man alltså brodera Lordi!Den ultimata julklappen kanske? Synd bara att jag inte broderar! :-)

Kattungarna växer och mår bra och blir livligare och livligare. Så här skulle mamma Lillus helst se demmen de är på riktigt bushumör ibland. Så här frågande såg de ut på söndagen då son och dotter samt sambos från Ekenäs åkt iväg och huset tystnat.
Hallå, hallå, vart har Heidi försvunnit? Hon var ju här och tog hand om oss hela veckoslutet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

här e jag :) ja får si på dom härifrån bara :) dom e så söta :)

Anonym sa...

Nämen kära systra! Inte behöver du väl ta bild på en serviett :)
Nu när jag har hittat dina bloggar så kommer jag att försöka kolla dem så ofta jag kan...
Kramisar...

Inge sa...

Ja, välkomna till bloggen! Och klart att man får sii på dom IRL! Välkommen på besök när som helst. De blir så glada för lite leksällskap.

Och klart man skall ta bilder...