tisdag, november 18, 2008

Mitt i natten...

... igår blev min rosa bollskapelse färdig. Hittade själv på mönstret med hjälp av en kollega, som sade att jag skulle sticka fem "garnkorvar" istället för fyra för att få bredd. Hela bollnystanet på 200 gram gick åt för att få en halsduk på 150 cm. Jag använde stickor nr tre och stickade två maskor i mellanrummen. Slätstickning använde jag mig av för att få ytan jämn. Halsduken är underbart mjuk och skön. Jag tänker allt själv behålla detta protoexemplar. Hoppas bara att den håller formen ännu efter första tvätten. Den skall gå att tvätta i 30 grader. Är underbart mjuk och skön och väger inget.
Garnlagret minskade inte med 200 gram den här gången, för detta garn hann liksom aldrig in i lagret innandet redan var åtgärdat! :)
Gissa vad? Jo, idag hade jag e-postbrev från teetee och där fanns beskrivningar för Big Ball Funny samt en färgkarta. Nu finns det tydligen en hel drös med olika färger. Borde nog köpa några bollar till! :)Viime yönä tämä roosa kaulahuivi valmistui. Niin suloinen ja pehmeä. Kudottu Big Ball Funnysta, puikot no 3, sileä neule. Ilman ohjetta, itse keksimä koekappaleversio. Pitää ostaa enemmän palloja! :)

Inga kommentarer: