fredag, februari 13, 2009

Kiihtelysvaara

Keskiviikkona sain pakettilapun. Lähettäjä oli Pirjo Kiihtelysvaarasta. Mietin ja mietin, tunnenko ketään Kiihtelysvaarassa? Kesti aika kauan ennen kuin muistin: Sehän on SNY-paketti!
Ihana, ihana SNY:ni! Tuhannet kiitokset paketista, joka mieheni haki postista eilen. Olen ihan sanaton. Sisältö oli niin runsas että... 500 g Maija-lanka, napit ja soljet sekä Geishasuklaata ja kortin.
Nyt on mietittävä mitä tehdä langasta...
Fick i onsdags en avi om ett postpaket från Kiihtelysvaara. Funderade och funderade, men kunde inte komma på att jag kände någon från Kiihtelysvaara. Plötsligt insåg jag att det var fråga om mitt första SNY-paket. Igår hämtade far i huset hem paketet från posten
Tusen tack till min underbara hemliga stickningsvän, som försåg mig med 500 g Maija-garn, 10 knappar och tre hakar (heter faktiskt solki så på svenska? eller är det hyskor?), Geishachoklad och ett fint kort. Det är roligt med överraskningar. Nu gäller det bara att fundera ut vad jag skall göra med garnet...

Inga kommentarer: