torsdag, mars 05, 2009

Uppskolad - Hyvin koulutettu

Imponerande väl uppskolad är äldsta sonen. Han läste tidningen ISO Magneetti i tisdags och konstaterade att här finns Novita garner förmånligt. Jag var ju tvungen att titta. Och visst 1,90 e/100 g Kaarna eller Kuura. De kostar annars 5,50 € resp. 6,40 €. Tur att det inte fanns rosa färg av Kuura, då skulle loppet ha varit kört och jag skulle ha ökat på mitt garnlager ytterligare.
Igår sorterade jag lite i det lagret och kunde konstatera att det finns ca 9 kg, som jag inte riktigt vet vad jag skall göra med; 50 g här och 100 g där, osv. Men inga mängder så jag skulle få en tröja uppstickad. Det är kanske dags att börja sticka sockor och vantar i alla fall?

Vanhin poika on hyvin koulutettu. Tiistaina hän luki ISO Magneetti-lehdestä että Novitan Kaarna ja Kuura oli halvalla saatavilla. Mistähän se johtuu että hän tiesi katsoa lankojen tarjousten perässä? :)

Inga kommentarer: