söndag, april 12, 2009

För många - Liian monta

Kontrollräknade maskorna på mitt rosa sjalprojekt med hjälp av de svarta säkerhetsnålarna jag fick av in hemliga stickvän (SNY). Och kära nån, jag har slarvat. Har ungefär 100 maskor för mycket! Inte underligt att det har tagit extra lång tid att sticka de här sista 20 varven. Undrar hur den här skapelsen kommer att se ut då jag tar den av Knit Picks kabeln? Far i huset log i mjugg och sade att det är ju bara bra att den blir stor, då ryms du ju i den! Morr!
Men sprätta gör jag bara inte. Jag orkar inte. Visste ni förresten att man skall sätta luddiga garnskapelser (av mohair) i frysen innan man river upp. Då är garnet styvt och fastnar inte lika lätt.
Liian monta silmukkaa on nyt tässä. Noin 100 kapaletta. Kuinka näin kävi?
Välineet SNY:ni lähetti tulivat heti käyttöön. En ymmärrä miksi en ole hankinnut kerroslaskinta aikaisemmin. Sehän on niin kätevä ja näppärä. Ennen kirjoitin aina lappuja. Niitä sai sitten etsiä.

Inga kommentarer: