tisdag, juni 09, 2009

Utspänd - Pingottu

Igår fick jag äntligen framstycket färdigt till toppen, som dottern skall få. Provlappen stickade jag ju redan för ett år sedan. Stickningen har legat till sig och mognat! :) Riktigt roligt att den ändå gick att fortsätta direkt där jag slutat förra året.
Nu är alltså delarna utspända. Inga ärmar tack och lov. Det innebär att det enbart blir axelsömmar och sidsömmar. Så här vid slutet blir jag alltid otålig och vill att monteringsarbetet skall gå snabbt. Jag vill ju börja på något nytt.Kan du gissa vad som är framstycke och vad som är bakstycke?
Två remsor skall ännu virkas. Den första är nu halvvägs. På bilden ser ni en förhatlig knut som ibland dyker upp i garnnystanet. Dem måste man enligt expertisen klippa bort och då blir det ju lite mera trådändar att fästa.
Nyt topin kappaleet on pingottu. Ja ensimmäinen virkattu kaitale on aloitettu. Kohta, kohta se on valmis. Kesti vain vuoden! :)

Inga kommentarer: