onsdag, mars 17, 2010

För kort? - Liian lyhyt?

I måndags fick jag Kathys scarf färdig. Nu undrar jag förstås om den blev för kort? Hur kan det vara så svårt att bestämma sig? Den är lite på 2 m lång och jag tycker ju att det passar mig precis. Men så smyger tvivlet på, borde jag ändå ha stickat lite längre?
Garnet jag använde fick jag i SNY kevät 2010-bytet i första paketet. Så vackra färgnyanser.


Modell: Kathys scarf
designad av Vivian Höxbro
Garn: Mini Palett från Sandnes
Åtgång: 58 g
Stickor: 6, bambu

Lanka: Sandnesin Mini Palett
Menekki: 58 g
Puikot: no 6, bambu


Maanantaina sain tämän kaulaliinan valmiiksi. Epäilen että se on liian lyhyt, vaikka se onkin 2 metriä pitkä. Lanka sain kevään ensimäisessä SNY-paketissa. Eikös väri on ihanaa?

5 kommentarer:

Sny:si-10 sa...

Kauniin huivin olet tehnyt.
Laitoi tänään maaliskuun paketin postiin..

tankar från mitt fönster sa...

Vilken vacker schal! Jag stickarinte fullt så avancerade saker, håller mig till raggsockar just nu.
Må så gott!

Inge sa...

> SNY:ni, suurkiitos, ilman sinua ei olisi huivia. Ja, nyt jännittämään sitä uutta pakettia. :)

> Kajsastina, tack. Sjalen är inte svår att göra, det är räta maskor, aviga maskor, omslag och aviga maskor ihop. Men resultatet är fint, i synnerhet om man har ett lika vackert färgat garn, som jag hade fått. Ha det bra!

Anna sa...

hej hej!

nu har jag fått garn & te-paketet, tusen tusen tack! :) vad tråkigt att det andra försvann på vägen, inte så kul att behöva skicka ett till. :( men tack tack iallafall! kul med påskägget också :)

jag tänkte att du var en man innan jag tittade in här på din blogg, pga namnet, hihi, vanligare att män heter inge i sverige. liten notis bara, haha :)

ska lägga upp lite mer i min blogg snart inkl. det jag fick, men har inte haft tiden till min blogg på ett par veckor tyvärr. men kika gärna in ändå :)

hälsningar
Anna

Inge sa...

Hej Anna! Så bra att paketet kom fram. Att det blev att skicka två lärde mig att hädanefter rekommendera paketen. Alltid blir man klokare av misstagen. :)
Hoppas att du har glädje av det gula. Det var svårt att hitta sådan där kycklingsgul nyans. Det tycker jag är lite konstigt med tanke på att det har tutats ut att gult skulle vara vårens och sommarens färg.

Inge är kvinnonamn både i Danmark och Tyskland samt här i svenskfinland. I Sverige är det ju ett mansnamn. Det är lite kul att vara "könlös". :) Marianne Fredriksson hade för något år sedan en kvinnlig huvudperson, Inge, i sin bok.