tisdag, juni 01, 2010

KYH nummer ett - Ensimmäinen KYH

Första juni är det i dag och KYH nummer ett är påbörjad. Det skulle ju bli något hattliknande, men, men garnet jag har, Cotton luxus, är lite sliddrigt och det blir nog inte så bra. Men jag hade inte tänkt investera i nytt garn utan använda bort det jag har i lager. Förstås har jag inte så mycket bomullsgarn. Mest har jag luddiga garner och de passar nog inte för en sommarhatt. Nå få se... hur den blir nu sen. Så här såg den ut i kväll:
Ensimmäinen KYH on aloitettu. Jonkinlainen kesähattu pitäisi syntyä tästä. Mutta toi Cotton luxus ei oikein toimi. Uutta lankaa en kuitenkaan lähde ostamaan.

2 kommentarer:

Soili sa...

Det där blir ju snyggt.
Inte kul när man inte kommer överens med garnet,men då är det ju bra att det "bara"är en hatt och inte något större.
Jag ska också köra med rester,inga nyköp här inte.

Inge sa...

Tack. Än så länge ser det ju mest ut som en skål...