fredag, augusti 12, 2011

KYH 3 valmis färdig

Tiistaina sain ainakin yhden UFOn valmis, KYH no 3, virkattu patalappu.
Malli: Virkattu patalappu, malli no 75 Novita kesä 2010
Lanka: Tennesse, Novita
Menekki: 60 g
Vkoukku: No 4

I tisdags fick jag en av mina KYH-grejer, nr 3, färdig, nämligen den här virkade pannlappen. Ville ha bort en UFO innan jag tog itu med något annat. Men, men hela veckan har jag varit på språng och inte alls hunnit handarbeta. Två ynka mormorsrutor och den ena ska jag riva upp och den andra använda som varnande exempel! :) Fick alltså inte till det riktigt så som jag ville ha det, men vågar inte byta mönster eftersom det är tänkt att de här rutorna skall ingå i Novitas rekordpläd. OM jag alltså alls hinner virka några rutor till före den 3.9 då vi har nästa plädtalko på jobbet och då alla rutor skall virkas ihop.

Jag gillar inte riktigt Tennesse-garnet, som jag virkade pannlappen av. Det delar sig och är därför inte trevligt att jobba med. Men likväl kom jag ju hem i tisdags med ett nytt nystan i lila.  Kan ju göra en ny pannlapp i den färgen, för snyggt blir det ju nog i det här bomullsgarnet. Hmmm....

Baksidan av pannlappen ser ut så här:
Modell: Virkad pannlapp, modell nr 75 i finska Novitatidningen kesä (sommar) 2010
Garn: Tennesse från Novita
Åtgång: 60 g
Virknål: Nr 4


Inga kommentarer: