söndag, mars 16, 2014

En Geisha-ask

- Nej tack, jag ska int ha, sa dottern idag då jag lycklig och glad överräckte en Geishalåda åt henne.
- Jag har chokostrejk.

- Men kan du inte se vad det finns i lådan i alla fall?
- Mina sockor, sa hon och lyste upp som Nådendals sol. Tyvärr ingen stoppning av sockor här inte.


- Va ska jag med dom här, frågade hon. Sedan insåg hon väl kanske att ett litet tack var på sin plats. Men helt tydligt var det att hon allra helst vill ha sina väl ingångna och sköna söndriga sockor tillbaka, fixade och hela.
Och jag som var så stolt. Jag hade ju faktiskt lyckats inom loppet av två veckor sticka hela två stycken sockor. Det är nog snudd på rekord för mig, det. Månne jag har kommit över SSS nu? Den andra sockan brukar oftast bli liggande halvfärdig, men nu gick det minsann undan.



Modell: Helt vanliga yllesockor i damstorlek med förstärkt häl
Garn: Nalle Taika från Novita
Åtgång: 86 g
Stickor: Nr 3


2 kommentarer:

Anonym sa...

Om dottern inte var nöjd med helt nystickade sockor, så får du väl lika snabbt sticka ett par i samma garn och färg som de trasiga, hm!

H: stickväninnan

Inge sa...

Bra förslag, MEN sjuttons Novita som slutade med alla de där blom-Nallegarnen. Arrrgh!
Får nog söka efter stoppsvampen och nån liten garnrest nånstans och sedan försöka lappa de där gamla.