onsdag, mars 19, 2014

LYS

I går missade jag tyvärr stickcaféet för jag var iväg till grannstaden med vintersemestrande barn. Som kompensation besökte jag istället en LYS (Local Yarn Shop =  lokal handarbetsaffär). Hur lokal den sen nu är med tanke på att vi först körde igenom grannkommunen innan vi hamnade där. Finns ju en affär närmare här i hemstaden, men tyvärr, nu ville västnylänningarna österut, så...

Jag besökte alltså Kangas Keidas, som finns i Prisma. Det var första gången jag tittade in i affären och hemskt nog, så kom jag ju inte tomhänt ut därifrån.

Två nystan Regia Fantastico sockgarn = 300 gram. I affären fanns det ena garnet ljuvligare än det andra, men jag skall INTE ha garn. Nej, nej, nej... jag skall INTE.

MEN...
... de här två nystanen med Nallegarn bara hoppade i min kundvagn i Citymarket och jag lyckades inte schasa bort dem. De kostade enbart fem euro så jag förbarmade mig över dem. Ytterligare 200 gram och så har jag igen ett halvt kilo garn till i lagret. Håhåjaaa....

Inga kommentarer: