torsdag, december 11, 2008

Hur många...

...stickkorgar skall du riktigt ha? frågade sönerna uppbragt för två veckor sedan då jag slängde in mitt Kaarna-projekt i en liten axelväska och vi åkte iväg till mormors.Den ordinarie stickkorgen var proppfull. Där fanns inte plats för en ny stickning. Det såg ju killarna och skrattade i mjugg åt mig. Nu har ju det blåa nalleprojektet försvunnit från korgen, så snart kan jag säkert använda den igen. Borde få bort det turkosa projektet också.Nu i lördags gick jag ett steg längre och slängde bara in garnbollen i en plastkasse och åkte iväg. Alla sätt är bra, utom de dåliga. Bäst gillar jag förstås stickkorgen för då vet jag att jag har allting med, måttband, virknål, handkräm, anteckningsblock, penna, hjälpsticka, säkerhetssnål, knappnål, strumpstickor osv.Ja, så nu har jag då börjat på ett nytt projekt igen.

Inga kommentarer: