fredag, februari 20, 2015

Babyhjärtan

Nä, nä, nu ska ni inte hetsa upp er. Jag ska inte bli vare sig mormor eller farmor ännu åtminstone.
Nej, utan jag måste ju berätta att jag också gör lite annat än skaffar garn och köper tidningar. Jag stickar!

I måndags fick jag ju den lilla blåa disktrasan färdig och så drabbades jag av nån sorts mani. Ja, det är så det oftast går när man börjar sticka disktrasor. Man kan liksom inte sluta för plötsligt vill man testa det ena mönstret efter det andra. Och inspirerad av Annies fråga om att sticka på engelska satte jag igång att googla. Jag hade klart för mig att jag ville ha reliefmönster med hjärtan, men ack vad hjälpte det. Med sökorden dishcloths heart free pattern fick jag hela 437 000 svar. Och ju mera det fanns att välja på desto värre blev det för hur skulle jag nu kunna bestämma mig? Nä, det här blev som en disktrasedjungel och jag blev alldeles matt. Jag hittade bland annat en hel sida full av länkar till mönster på hjärtdisktrasor 

Nä, det här gick inte an, så jag gick igenom min dator och hittade ett härligt mönster på små hjärtan där det enda man behöver kunna är att sticka aviga och räta maskor. Ett perfekt projekt på engelska alltså. Mönstret laddade jag ner redan år 2013 och först nu kom jag till skott.
Modell: Baby Hearts
Garn: Bamboolo Anchor Style från Coats
Åtgång: 36 g
Stickor: Nr 3½
Ser ni hjärtfigurerna?
I måndags hade jag inte det ultimata garnet för disktrasor, men... ja, jag ville ju så gärna sticka en disktrasa till.


Nu får ni ha ett riktigt skönt veckoslut. Jag återkommer i måndag.




1 kommentar:

Carita Liljendahl sa...

Har inte varit inne här på ett tag så ska läsa ikapp mig lite!