torsdag, april 30, 2015

Vilken flax!

Alltså, nu kan ni sluta leta efter modeller till Hillagarnet. Det ordnade sig igår för jag hade en så otrolig tur. Igår kom nämligen tidningen Kotiliesi käsityö nr 4/2015 hem i brevlådan. På kvällen tog jag mig tid att bläddra i den. Och ni må tro att jag spärrade upp korpgluggarna ordentligt redan då jag såg pärmbilden.

Här finns ju redan en hel massa intressanta saker att förverkliga. Och tadada den vita boleron/tröjan är stickad av Hilla-garnet. Espadrillerna skulle vara kul att virka, men far i huset vägrar fixa sulorna. Suck! Den vita kassen är stickad av teetees Apollo-garn med stickor 6½. Borde ju gå fort. Men sådant garn har jag inte i lager.
Och så beklagar jag verkligen att jag inte syr, för visst skulle den där bredbrättade hatten vara pricken över i:et i sommar?

Och den här klänningen skulle jag inte heller tacka nej till. Det är längesedan jag klätt mig i något blommigt, men var skulle jag få användning för den där hatten i sommar?

Nej, det är nog bäst att hålla sig till den här istället. Den är virkad och gissa av vilket garn? Just precis, Hilla. Så detta kommer att bli mitt sommarprojekt, att virka mej en ny hatt. Det skall jag väl hinna med i sommar?

Och nu, nu passar jag på att önska er alla GLADA VAPPEN! dvs GLAD VALBORSMÄSSOHELG!




Inga kommentarer: