fredag, april 24, 2015

Stönanden

I morse hördes far i huset stöna. Lite senare hördes också minstingen stöna...
Och allt beroende på mej.
Men, sakta i backarna nu, trots att det är fredag så handlade deras stönanden inte om den där siffran, som ni kanske trodde? :)

Nää, det var bara mitt morgonkvitter som nästan knäckte herremännen.
- Hur kan du vara så pigg den här tiden på dygnet, frågade minstingen när han med sömngrusiga ögon slog sig ned vid frukostbordet. Då hade jag redan hunnit koka goda riktiga lantägg.
- Det är orättvist. Du måste inte ens stiga opp, fortsatte han.
- Men solen skiner och det är en så underbar morgon. Klart jag måste vara uppe.

Far i husets stönanden fortsatte. Han tyckte käringen blivit tokig när hon stiger upp klockan 5.17 en ledig fredag. Tjohooo, säger jag mycket nöjd. Redan klockan 9.30 var de flesta av dagens måsten undanstökade. Det är smart att vara tidigt igång. Nu borde alla datakurser finnas i databasen för att i sinom tid hamna i kursbroschyren och sen får vi hoppas på många deltagare i höst.

Stönade gjorde jag i måndags. Men då sakta inombords. Minstingen och undertecknad var och tog farväl av Amarillo i grannstaden. Den kommer tyvärr att försvinna och förvandlas till en annan mexikansk krog i privat ägo, Lite osäkert hur menyn med mera kommer att se ut. Om vi härefter vill ha Amarillo texmex hamnar vi att styra kosan österut mot Kotka istället.
Mitt stönande berodde mest på att maten jag beställde var god, men ack alldeles för stor portion för mig. Så är det oftast nuförtiden då jag är ute och äter. Varför får inte vuxna barnportioner?


Ännu mera stönade jag inombords senare i mataffären. Det är ju solklart att jag INTE ska köpa flera mönstertidningar, inte sant?
Men hur det nu kom sig så hoppade den här tidningen ner i shoppingvagnen. Och jag försökte 
verkligen sjasa bort den.

Innehållet i Kreativ Stickning nr 2/2015 är intressant och lockande.

På kvällen frågade jag svärdottern om hon inte kunde önska sig en sån här till sin födelsedag...

... eller en sån här häftig jumper till sommaren. Visserligen kanske något opraktiska ärmar, men det skulle vara kul att sticka ändå. Svärdottern tyckte att färgen är okej, men modellen för häftig.

Hon ville hellre ha den här. Nu skulle det alltså gälla att få tag på garnet Nobile från Lana Grossa. Nån som har något tips?

Det finns många fina modeller i tidningen. Den här skulle kanske passa dottern?


Och så funderade jag ju lite grann på det här med att virka...

en krokad väska skulle kanske inte vara så tokigt...

eller varför inte en mossvirkad?
Eller vad sägs om den här modellen? Perfekt till jeans.

Kanske ändå bäst att jag håller mig till den här nätkassen. Det här kan väl inte vara så svårt?

Ååååh, men hur skulle det vara med den här pläden? Åååååh, jag blir galen. Ska sluta bläddra i mönstertidningar genast. Och därmed basta!

Tur att far i huset inte vet att jag har fotat en tidning igen. Då skulle han stöna länge och ljudligt.

Trevlig fredagskväll!








Inga kommentarer: