söndag, november 24, 2019

Påskigt värre

I min omgivning verkar julstressen ha slukat en del individer med hull och hår. Några till och med så till den milda grad att de hotar med att skippa hela julen. Hmmm, låter inte särskilt bra det. En som har fått direkt snurren är dubbelmorfar. Inte så att han skulle vara julstressad. Nej, långt därifrån! Igår när vi, undertecknad och min hulda moder, talade om julmat; olika lådor, skinkan, rosolli, jultårtor osv., så sa han:
- Det kan man göra själv.
Ett mantra som han upprepade flera gånger utan att direkt förklara vem den där man är. Jag har aldrig sett honom baka jultårtor eller koka bondost, så jag vet nu då inte riktigt...
Men strunt i det. Det blir jullådor i år också och det tack vare min hulda moder, så vi behöver inte precis svälta. Stort TACK för det. Nu återstår endast att få dubbelmorfar övertygad om att det INTE kokas bondost på 20 liter mjölk i det här huset! Håhåjaaa...

För att på något sätt undvika julstressen har dubbelmorfar koncentrerat sig på påskpynt istället!
Det började med att jag i oktober fyndade en säck full av påskägg!
Sedan hittade han en ny kvinna till hushållet! Och efter det har det bara rasat in påskgrejer.


Han har hämtat hem konstgjorda påskblommor!


Hängt upp fåglar och ägg.

Skapat påskstilleben. Tror ni att jag borde låta undersöka honom? Jag menar att kanske allt det där klockvändande fick någonting att haka upp sig och börja gå fel? Det är ju inte påsk ännu och jag vill nog ändå ha lite jul först, jul med tomtar och glitter utan påskharar.

Det blev påskhäxan sur på igår kväll, så hon flög norrut!

Idag har här varit fröjd och gamman med tre flickor på besök på förmiddagen och söner, som sammanstrålade här på eftermiddagen. Tyvärr blev tiden igen kort och samvaron tog fort slut. Snyft! Jag längtar mej ju sjuk efter dem. Bra så länge jag har ett jobb att förlora mej i. Hur var det nu igen? Räkna de lyckliga stunderna blott...

Nu önskar jag er alla en riktigt bra start på inkommande vecka.
Här vinkar redan sängen åt mej. Det blir tidig uppstigning igen i morgon...

Inga kommentarer: