torsdag, november 26, 2020

Snabba ryck

Huuu, nu är det mitt i natten och jag har inte ens hunnit göra hälften av det jag tänkte hinna med i kväll. Nå, till all tur går det att skjuta upp saker till i morgon, men det blir förstås desto brådare då.

Det har varit liv och rörelse hela dagen, så till den milda grad att jag somnade framför kvällsnyheterna! Nu måste jag nog skärpa mej, för så här kan det absolut inte fortsätta. Om jag börjar somna så där på kvällarna, så hinner jag ju inte göra någonting vettigt alls.

I morse blev det snabba ryck då dottern ringde och frågade om hon fick komma på besök med flickorna. M ville och hälsa på morföräldrarna. Flickorna var förstås hjärtligt välkomna. Jag är glad och tacksam så länge vi ännu kan träffas.

Det blev bråttom att få lillajulspaketen packade, för sådana ska det vara, inte sant? Tror att den traditionen härstammar från Tyskland? Nån, som vet?

Ni skulle ha sett M:s blick när hon fick syn på de här paketen på bordet. Dubbelmorfar skojade lite och sa att de är mommos paket. Men ett var till M och ett till hennes lillasyster. Det är spännande med paket, både för barn och vuxna.

För övrigt så hade vi fullt upp att leka med dockorna och M ville inte alls ha med lillasyster:
– Jag vill leka med mommo i fred, nästan skrek M då lillsyrran försökte tränga sig in i sovrummet där vi just hade fått våra dockor att somna!
M hade inte ens tid att gå ut på gården med dubbelmorfar, men hon hann bygga lego med morbror innan det var dags för flickorna att återvända hem och mej att börja mitt arbetspass i stan.


Inga kommentarer: