onsdag, november 25, 2020

Vilse i pannkakan

Just nu känner jag mej minst sagt vimsig. Jag sitter hemma framför egen dator en onsdags kväll då jag borde vara i norra grannkommunen och undervisa. Men se det går inte, för det är förbjudet på grund av corona. Ändå är min grupp liten, vi använder munskydd och håller minsann avstånden.

I två dagars tid nu har jag försökt få ordning på kursgånger, som ska flyttas till vårterminen. Men vem vet hur det ser ut i januari? Februari? Mars? Frågan är om det någonsin kommer att bli som vanligt igen. Jag har till all tur fått hålla en kurs i stan idag, i alla fall och har ännu två i morgon. Få se vad som händer sedan.

Jag borde egentligen sticka, men jag är alldeles för okoncentrerad och splittrad för att börja på någonting nytt.

Men jag måste nog ta mej i kragen, för jag har redan fått betalt för min beställning. En sådan här bra bytesaffär kan väl inte skattmasen ha någonting att säga till om?

Nu ska jag åtminstone försöka få mitt lilla ljusblå projekt färdigt, för att sedan börja på babysockor. Men det är ju en dag i morgon också...


Inga kommentarer: