söndag, januari 09, 2011

Nytt på gång

I går kunde jag bara inte hålla mig längre, utan var tvungen att sätta upp ett nytt projekt. Inte kan jag ju lämna de svarta 7 bröder nystanen och samla damm heller. 
Jag köpte ju dem redan i onsdags! :)
Här är nu resåren till två tröjärmar. Det fick bli metallstickor den här gången för konstigt nog hittade jag inte nummer 4:an i bambu. Verkar som om lagret av stickor aldrig är komplett.
Förstås hittade jag den borttappade julklapssockstickningen så fort jag hade börjat på tröjan. Vem skall nu sticka färdigt den halva sockan som återstår? Suck.

4 kommentarer:

4U2 sa...

Nyfiken undrar jag vad det är för sorts garn de där bröderna? (ler)

Inge sa...

Det är ett av Finlands populäraste sockgarn. Görs av Novita. 75% ylle och 25% polyamid, som gör det slitstarkt och samtidigt lite mindre "stickigt" än helyllegarn. 7 bröder igen är en gammal finsk "historia", inte dirket ett nationalepos på samma sätt som Kalevala. Sju bröder romanen skrevs år 1870 av Aleksis Kivi.

tilda sa...

Jag vill o börja på någo nytt!!!Nästa jumper skall jag börja med att sticka ärmarna.Mycket fiffigt tycker jag!

Inge sa...

Jo, när ärmarna är färdiga återstår enbart det roliga sen. :)