onsdag, mars 30, 2011

Dödsskallemössa

Dags att rapportera lite FO-projekt igen, annars blir det för sorgesamt i den här bloggen, om det aldrig skulle finnas nånting färdigt. I början av den här månaden, närmare bestämt söndagen den 6.3, fick jag en dödsskallemössa färdigt stickad. Hade inga mått och visste inte hur det skulle gå med systersonens födelsedagsgåva. Fattar inte varför lillsyrran inte kunde mäta huvudomkretsen på sonen. Det kan väl inte vara så svårt eller hur?
Nå, det klarade sig till all tur, för i helgen fick jag meddelande att mössan passade och var i full användning.
Modell: Dödsskallemössa, modell 61 i Novitatidningen , syksy (hösten) 2007
Garn: Isoveli från Novita, svart, dubbelt vitt yllegarn, utan banderoll
Åtgång: 12 g Isoveli och 8 g vitt garn = 20 g
Stickor: Nr 5 både raka och strumpstickor


Jättelite garn gick det åt. Undrar om jag har vägt rätt? Hmmm.
För övrigt fick jag den här gången göra som Tilda brukar, det vill säga utgå från vilken grovleks strumpstickor jag hade hemma. Det här var för övrigt min buss-stickning på förra mässresan.

Inga kommentarer: