måndag, mars 21, 2011

Pulsvärmare med volang

För att ni nu inte skall tro att jag har varit superlat och inte åstadkommit nåt alls är det bäst att jag rapporterar åtminstone ett projekt medan jag ännu minns det. :)
De här pulsvärmarna fick jag färdiga redan förra månaden faktiskt, men det tog ända till den 6.3 innan jag fick de åtta trådändarna (4 per värmare) fästade (eller heter det fästa med e? :) ). Värmarna har sent omsider åkt iväg över potten till lillsyrran och de kom fram i fredags. En försenad födelsedagspresent alltså.

Garn: Peruanskt alpackagarn. Det röda hittade jag på Elma-mässan i Helsingfors i november i fjol och det gråa är från höstmarknaden i grannstaden.
Åtgång: 28 g grått och 4 g rött = 32 g
Stickor: KnitPicks strumpstickor nr 2½

8 kommentarer:

tankar från mitt fönster sa...

´Jättesöta pulsvärmare!
kram

Inge sa...

Tack! Dom var roliga att sticka med. Tur att jag hade garn i lager. :)

Smycka sa...

Jättefina! =o)

Inge sa...

Tack!

Pysselfarmor sa...

Nämen oj så fina och vad skojigt att du använt mitt mönster....vilken skillnad det blev med röda hjärtan!
Jag hade en blå nyans för det var till nyfödda barnbarnet Maxs ära jag lade ut mönstret...

Jättekul att se detta!

sny sa...

Hei paketti on jo tulollaan sinne päin ja onko mitään toiveita seuraavaan pakettiin hyvää kesän odotusta

Inge sa...

Pysselfarmor -> Tack för det inspirerande mönstret. Utan dig skulle det ju inte ha blivit så fina pulsvärmare. Härligt att du ville dela med dig till Max's ära.
SNY -> Oi, toi oli paha kysymys. Kesällä ajattelin kokeilla liinojen virkkausta. Ehkä keksit jotain siihen? :)

Hobbykällaren sa...

Vad roligt att få sån mysig present!
Kul också att du vill vara med i vår utlottning ! Det närmar sig dragning nu...God tur!!
Kerstin o AnnaKarin