torsdag, februari 07, 2013

Stickcafé IRL

I tisdags hann jag med en snabbvisit på stickcaféet i stan. Det var som vanligt jobbet som satte käppar i hjulet. Vi firade Bokbytarhörnans invigning med Runeberg i tisdags.
Och nu talar jag alltså om stickcafé IRL. Brukar ju delta i Facebooks stickcafé också, men det är online.
Om ni inte vet vad IRL betyder så är ni i gott sällskap. Det visste inte jag heller i tiderna när jag tog mina första stapplande steg på chatten. Skriva och skoja kunde jag redan då, men vissa förkortningar tog mig på säng. Så när personen långt borta på andra sidan skärmen skrev att den träffat någon IRL trodde jag i min enfald att det handlade om Irland och hummade väl nåt artigt till svar utan att bli så där särskilt ivrig.

IRL är en förkortning av In Real Life, alltså i verkliga livet, inget som händer i cyberrymden.

På stickcaféet är det alltid trevligt. Nu var där igen två nya damer, varav jag kände den ena från förut, men den andra var en okänd storhet för mig. Många olika saker är på gång och jag tycker alla är jätteduktiga. Sockor är det som stickas överlägset mest. Och vilka sockor sen!
Här ses flitiga händers verk. De gula härvorna i bakgrunden är växtfärgade.


Så vacker vante, härliga tossor och rejäla sockor.

Finländsk fårull.


I stickcaféet får man alltid hjälp. Här hjälps två damer åt att reda ut en trasslig härva. Ser redan nu framemot nästa tisdag och stickcafébesök.

 


Inga kommentarer: