onsdag, april 30, 2014

Oemotståndlig lockelse

Igår var jag tvungen att nästan skippa stickcaféet för andra veckan i följd. Far i huset skulle ha min Adam plåtlåda samt mig fysiskt närvarande i egenskap av betalande kortperson. Suck! Jag ville ju sticka och umgås med likasinnade. Smet dock in på caféet och satt och njöt av en god getostsallad och härligt stickflitigt sällskap i 45 minuter innan jag styrde kylaren hemåt.

Här träffade jag på svägerskan som fick både kaffe och mjöd innan hon skulle cykla hemåt mot Valkom. Själv kunde jag ytterst nöjt konstatera att husets karlfolk fått potatisen i jorden utan min insats! Och det innan den lilla regnskuren tömde sig på sitt innehåll Jippiiii!

Det underlättade på färden österut. Det som däremot gjorde mig betänksam var hemfärden och vårt akuta behov av kylskåpspåfyllning för far i huset vägrade blankt att åka via Prisma. Nej, på underliga bakvägar från Motonet-besöket hamnade jag till slut i en S-market. Och visst hittade jag bröd, mjölk och pålägg. Inga problem där inte. Men det som drog mig till sig som en magnet var Billiga korgen. Alla de där röda lapparna med minusprocenter utgör en oemotståndlig lockelse på mig, dessvärre. Men den här gången var jag tyvärr ytterst förnuftig.

Köpte endast två nystan!!! med 7 bröder Tweed från Novita. Tänk bara två!!! De kostade enbart 3,19 €/100 grams nystan. Väl hemma kollade jag på Novitas hemsida och där tar de 4,95 per nystan och då är det liksom specialpris. Ack, ack, ack, varför tömde jag inte hela korgen på allt garn. Det skulle ju absolut ha varit en lönande affär, inte sant?
Tror ni att jag på något sätt lyckas övertyga far i huset om att jag genast måste iväg till Kotka på nytt?
Varför är jag så super förnuftig ibland när det ändå slår fel? Suck!

Nu får ni ha en riktigt fin, skön och glad Valborg! Med mycket stickande och mindre drickande! :)



Inga kommentarer: